top of page

על שתיית מים ופעילות גופנית

בעת פעילות גופנית הגוף מאבד כמות רבה של נוזלים, לכן חיוני לפצות את הגוף על המים שהוא מאבד , גם לצורך שמירה על יכולות הביצוע וההישגים.

מים מהווים כ- 70% ממשקל הגוף והם פעילים בתהליכי חילוף החומרים והזנת הגוף. הם שומרים על האיברים, הרקמות ועל ויסות טמפרטורת הגוף . איבוד נוזלים בפעילות גופנית דרך הזיעה, משתנה ותלוי בגורמים רבים ( משקל, סוג האימון, טמפרטורה, לחות) ועשוי להגיע עד ל כ- 2 ליטר נוזלים בשעה של פעילות מאומצת. הידעת? התייבשות הינה הגורם העיקרי לעייפות, ירידה בביצועים , בקורדינציה ולכווץ שרירים.

הביצועים הספורטיביים מקסימלים, כאשר שומרים על מאזן נוזלים תקין במהלך הפעילות הגופנית, באופן הפוך גם הביצועים יורדים ככל שמאבדים יותר נוזלים. איבוד של 1% ממשקל הגוף בעת הפעילות, גורם לירידה של כ- 5% ביכולת הביצוע הספורטיבי, ועם איבוד נוזלים משמעותי יותר, עלולה הירידה בביצועים לפגוע בעד 30% מכושר הביצוע. באמצעות הגברת השתייה ניתן למנוע התייבשות ולתקן את מאזן הנוזלים בגוף ובכך לסייע לביצועים הספורטיביים ולכושר הסיבולת. חשוב לדעת כי מנגנון הצמא בגופינו אינו מפותח דיו. לרוב, בעת פעילות גופנית, מדוכאת תחושת הצמא, לכן לאחר הפעילות יש להחזיר לגוף את הנוזלים שאבדו.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page