top of page

5 חליטות תה להרגעת המצב


בתקופות לחוצות בחיינו ידוע שמתח מחליש את מערכת החיסון שלנו. קיימות מגוון שיטות וטיפולים להורדת המתח והרגעת הגוף והנפש. שיטה אחת יעילה ונגישה היא הכנת חליטות תה מצמחים בעלי סגולות מרגיעות.

רגיעון - נחלוט עלי מליסה, פסיפלורה, נענע, לואיזה ומרווה. כמובן לא חייבים הכול, אלא לערב את מה שיש בבית. המליסה-- והפסיפלורה, הידועה גם בשמה העברי שעווית, מהוות את המרכיב העיקרי בתערובת - הן מרגיעות, מביאות להקלה במערכת השרירים והעצבים, מסייעות להפגת חששות, מורידות לחץ דם ומפחיתות שרירים מכווצים. אפשר להוסיף לזה גם נענע שמסייעת לרוגע על-ידי כך שהיא תומכת במערכת העיכול ובהגברת זרימת הדם.

קינמון - הקינמון ידוע כ"מרגיע הלאומי" ודובר לא אחת שהוא מיטיב עם מצבי לחץ ודיכאון. כל מה שצריך לעשות - לחלוט מקלוני קינמון במים רותחים או אל תוך תה מוכן שקונים מהחנות.

לבנדר - חליטת תערובת הלבנדר מביאה אותנו במהרה לתחושת רוגע ושקט. התערובת מוכרת בציבור כיעילה לכאבי ראש, בעיקר אם מקורם ממתח. הלבנדר מסייע גם לדיכאון. גם לסובלים מנדודי שינה, מומלץ לשתות חליטת לבנדר.

עלי מנטה - חליטת עלי מנטה במים רותחים תסייע לנו בהתמודדות עם מערכת העיכול אשר מושפעת אצל רוב האנשים כמעט באופן אוטומטי ממצב הרוח והלחץ הנפשי.

קמומיל - לפרחי הקמומיל השפעה נפלאה בעת שתיית החליטה: הם מסייעים לנו בהקלה על מערכת השרירים והעיכול. החליטה בעלת הניחוח הביתי, מסייעת במהירות בהשגת תחושת חום ורוגע.

כדאי להמתיק כל חליטה כזו עם כפית דבש, שמחזקת את מערכת החיסון.

מאחלים תקופות רגועות ושמחות!

המאמר לקוח מתוך אתר YNET.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page